12 Φεβρουαρίου: Πολύ συχνά συμβαίνει, στον λογαριασμό μου στο Facebook να αναπτύσσονται συζητήσεις γύρω από κάποιο σχόλιο που θα κοινοποιήσω. Έτσι, όταν προ ημερών είχα αναρτήσει μερικές σκέψεις μου για την Τεχνομαγεία, δέχτηκα πολλά αξιόλογα σχόλια που θα ήθελα να μεταφέρω εδώ προς όφελος των αναγνωστών μου.
Το αρχικό μήνυμα και η αφορμή της κουβέντας μας ήταν η εξής παρατήρηση…
«Η βασική αρχή της Τεχνομαγείας είναι η σχετικότητα του πραγματικού. Και αυτό διότι η τεχνολογία της υπέρβασης θα μπορεί να αναδομεί την ύλη με βάση την Θέληση του μάγου. Κάπως έτσι, τα δόγματα των περιορισμών θα καταρρέουν μπροστά σε μια νέα μορφή πιο άμεσης μυστικιστικής επαφής με το Σύμπαν…»
Η απάντηση ήταν άμεση:
Maria Valomenou: Οι περιορισμοί του εαυτού, της φύσης ή του Θείου; Η πραγματικότητα δεν είναι σχετική, απλά χρειαζόμαστε να ενεργοποιήσουμε όλα μας τα όπλα και να τα εξελίξουμε για να την αποκωδικοποιήσουμε και να την κατανοήσουμε... και αυτό δεν είναι τεχνολογική υπέρβαση αλλά ψυχικοπνευματική ωρίμανση και συνείδηση του Όλου.
Γιώργος Ιωαννίδης: Τα παραδοσιακά συστήματα προτείνουν μεθόδους και τεχνολογίες όπως ο διαλογισμός, τα σύμβολα κ.ο.κ για την πνευματική εξέλιξη και την αφύπνιση σε μια «ανώτερη» / πιο διαυγής κατάσταση συνειδητότητας.
Στην Τεχνομαγεία τον ρόλο των ενισχιντών τον παίζει η γενετική αλλαγή, η νανοτεχνολογία και άλλα θαυμαστά επιτεύγματα που είναι να συμβούν. Ενισχύοντας έτσι τις ήδη υπάρχουσες δυνατότητες του ανθρώπου, θα είναι ίσως εφικτό να υπερβεί τα «δεσμά» των φαινομενικών περιορισμών.
Anntii Athanati: Γιατί πιστεύεις πως ο διαλογισμός δεν ενισχύει την γενετική αλλαγή; Ο νους έχει τεράστιες δυνατότητες, ο διαλογισμός είναι απλώς η αρχή για όλα τα υπόλοιπα, ασχέτως το μονοπάτι που θέλει να ακολουθήσει κάποιος...
Maria Valomenou: Πολύ σωστά, συμφωνώ με την chrysovalanti... τίποτα αξιόλογο και καινοτόμο δεν γεννιέται αν ο νους και η ψυχή δεν είναι καθαροί και αφυπνισμένοι.
Γιώργος Ιωαννίδης: Συμφωνώ στην αναγκαιότητα το μυαλό να είναι «καθαρό» και διαυγές, όμως η τροποποίηση του DNA μονάχα με την σκέψη… μάλλον είναι δύσκολο!!! Χρειαζόμαστε πιο «πλάγιες» μεθόδους…
Το αρχικό μήνυμα και η αφορμή της κουβέντας μας ήταν η εξής παρατήρηση…
«Η βασική αρχή της Τεχνομαγείας είναι η σχετικότητα του πραγματικού. Και αυτό διότι η τεχνολογία της υπέρβασης θα μπορεί να αναδομεί την ύλη με βάση την Θέληση του μάγου. Κάπως έτσι, τα δόγματα των περιορισμών θα καταρρέουν μπροστά σε μια νέα μορφή πιο άμεσης μυστικιστικής επαφής με το Σύμπαν…»
Η απάντηση ήταν άμεση:
Maria Valomenou: Οι περιορισμοί του εαυτού, της φύσης ή του Θείου; Η πραγματικότητα δεν είναι σχετική, απλά χρειαζόμαστε να ενεργοποιήσουμε όλα μας τα όπλα και να τα εξελίξουμε για να την αποκωδικοποιήσουμε και να την κατανοήσουμε... και αυτό δεν είναι τεχνολογική υπέρβαση αλλά ψυχικοπνευματική ωρίμανση και συνείδηση του Όλου.
Γιώργος Ιωαννίδης: Τα παραδοσιακά συστήματα προτείνουν μεθόδους και τεχνολογίες όπως ο διαλογισμός, τα σύμβολα κ.ο.κ για την πνευματική εξέλιξη και την αφύπνιση σε μια «ανώτερη» / πιο διαυγής κατάσταση συνειδητότητας.
Στην Τεχνομαγεία τον ρόλο των ενισχιντών τον παίζει η γενετική αλλαγή, η νανοτεχνολογία και άλλα θαυμαστά επιτεύγματα που είναι να συμβούν. Ενισχύοντας έτσι τις ήδη υπάρχουσες δυνατότητες του ανθρώπου, θα είναι ίσως εφικτό να υπερβεί τα «δεσμά» των φαινομενικών περιορισμών.
Anntii Athanati: Γιατί πιστεύεις πως ο διαλογισμός δεν ενισχύει την γενετική αλλαγή; Ο νους έχει τεράστιες δυνατότητες, ο διαλογισμός είναι απλώς η αρχή για όλα τα υπόλοιπα, ασχέτως το μονοπάτι που θέλει να ακολουθήσει κάποιος...
Maria Valomenou: Πολύ σωστά, συμφωνώ με την chrysovalanti... τίποτα αξιόλογο και καινοτόμο δεν γεννιέται αν ο νους και η ψυχή δεν είναι καθαροί και αφυπνισμένοι.
Γιώργος Ιωαννίδης: Συμφωνώ στην αναγκαιότητα το μυαλό να είναι «καθαρό» και διαυγές, όμως η τροποποίηση του DNA μονάχα με την σκέψη… μάλλον είναι δύσκολο!!! Χρειαζόμαστε πιο «πλάγιες» μεθόδους…
14 comments:
Anntii Athanati: Σίγουρα είναι δύσκολο αν κάθεσαι απλώς και αδειάζεις τον νου ή συγκεντρώνεσαι σε κάτι ή οραματίζεσαι κάτι άλλο και να περιμένεις να γίνει κάποια αλλαγή γενετική. Όμως ο διαλογισμός είναι η παντεσπάνι της τούρτας και σιγά σιγά βάζεις επάνω και όλα όσα χρειάζονται για ένα τέλειο αποτέλεσμα...
Sasha Non Serviat: Μα Γιώργο μου, οι συγκεκριμένες αλλαγές που προτείνεις έχουν εφαρμογή ΜΟΝΟ στο υλικό πεδίο... άντε και στο νοητικό, στο πνευματικό αδυνατούν να έχουν και ως αυτού, όποια «αλλαγή» θα είναι μοιραία μια ψευδαίσθηση. Τα παραδοσιακά συστήματα δεν είναι τυχαίως κατασκευασμένα... ανέκαθεν το ζήτημα ήταν πως να γίνει η γεφύρωση μεταξύ ύλης και πνεύματος, καθώς το δεύτερο υπάγεται σε φυσικούς νόμους παρά μόνο σε... μεταφυσικούς!
Philip Aivazis: Προσωπικά μπορώ να δεχτώ ότι δεν υπάρχουν πολλά επίπεδα ύπαρξης αλλά μόνο ένα από το οποίο λόγω της περιορισμένης μας αντιληπτικής ικανότητας που εξαρτάται από το νευρικό σύστημα που χρησιμοποιούμε, αντιλαμβανόμαστε μόνο ένα περιορισμένο μέρος και το ονομάζουμε υλικό επίπεδο/χονδροειδές/φύση κλπ. Τα υπόλοιπα επίπεδα (αιθερικό/αστρικό/νοητικό ή εισάγετε την αγαπημένη σας διάταξη) είναι προσβάσιμα σε, ας πούμε, «εναλλακτικές καταστάσεις συνείδησης». Η χρήση της Τεχνομαγείας όπως περιγράφεται παραπάνω συνεχίζει να λειτουργεί στο ίδιο επίπεδο αντίληψης με αυτό του τωρινού ανθρώπου στο οποίο η ύλη είναι χωριστή από τις άλλες υποστάσεις και ο υλικός κόσμος είναι αυτός που αντιλαμβανόμαστε σήμερα με τις αισθήσεις. Γιατί όμως να μην υποθέσουμε ότι θα μας επιτρέπει να αντιληφθούμε το Ον στην ολότητά του; Γιατί να επεμβαίνει δηλαδή στην Ύλη και όχι στην αντιληπτική ικανότητα του Παρατηρητή έτσι ώστε να μην υπάρχει πλέον Ύλη ή «κόσμος της χωριστής ύπαρξης»;
Γιώργος Ιωαννίδης: Sasha – πιστεύω πως μέσω της τεχνολογίας θα είναι εφικτό κάποτε να ενισχύσουμε ή ξεκλειδώσουμε πολλά από τα έμφυτα (υλικά) χαρακτηριστικά μας (ιδιότητες) όπως είναι οι αισθήσεις κ.α. Αυτό θα μπορέσει στην συνέχεια με την κατάλληλα εκπαίδευση να οδηγήσει και σε πνευματική εξέλιξη. Δηλαδή, αντικατάσταση των παραδοσιακών συμβόλων και εργαλείων ανέλιξης με νέα συστήματα! Φαντάσου, αν ο άνθρωπος αυτή την στιγμή λόγο της φύσης του μπορεί να έχει το π.χ. 20% αντίληψης του κόσμου, μέσω της τεχνολογίας να διπλασιάσει ή τριπλασιάσει το ποσοστό αυτό – τότε αυτομάτως αυξάνονται οι δυνατότητες του να κατανοήσει καλύτερα το είναι του και την θέση του στο σύμπαν!
Τουλάχιστον αυτή είναι μια θεωρία η οποία προσωπικά με ελκύει, μια θεωρία με πολλά προβλήματα και ελλείψεις… απλά μοιράζομε τους συλλογισμούς μου γιατί οι παρατηρήσεις σας με βοηθάνε πολύ.
Philip – το παραπάνω post προήλθε μετά από ενεργητικό διαλογισμό πάνω στην εικόνα του Τεχνομάγου που όπως ξέρεις, τόσο καιρό εξερευνώ. Βασικά συνειδητοποίησα πως αν μέχρι σήμερα η έννοια του κενού και της σχετικότητας γίνεται αντιληπτή κυρίως μέσα από αλληγορίες και μαθηματικά, τότε ένας Τεχνομάγος (τουλάχιστον έτσι όπως νομίζω πως μπορεί να γίνει εφικτός) αποδομόντας μπροστά του την ύλη και δίνοντας την ξανά την μορφή που Θέλει, θα μπορεί να έχει πλήρη αίσθηση της σχετικότητας των πραγμάτων… ως εκ τούτου, είναι ένα βήμα πιο κοντά για την διεύρυνση την αντίληψης τους.
Συμφωνώ όμως μαζί σου, πως ίσως αυτό δεν μπορεί να γεφυρώσει τα διαφορετικά επίπεδα… εκτός και αν μάθουμε την φυσική αυτών των επιπέδων. Ίσως τότε ο Τεχνομάγος μας να μπορεί να κάνει και αυτό… γενικά πάντως, το όλο αυτό θέμα είναι υπό συζήτηση!
Δεν νομίζω πως διαφωνεί κανείς στο πρώτο μέρος του σχολίου σου, αλλά σαφώς δεν συμφωνώ στο δεύτερο! Η επιστήμη είναι ένα εργαλείο έρευνας και ερμηνείας, όχι η λύση σ’ όλα τα προβλήματα!
Το να πιστεύεις πως η επιστήμη είναι ο μόνος τρόπος γνώσης και εξέλιξης, είναι σαν να ζητάς από την νευροφυσιολογία να σου εξηγήσει το τι είναι αγάπη, αγνοώντας τελείως την ποίηση, το χάδι και όλα όσα είναι ο έρωτας…
Sasha Non Serviat: Philip – αν δεν μιλούσαμε για επίπεδα αλλά μέρη της ανθρώπινης υπόστασης; Δεν αναφερόμουν σε αστρικό-αιθερικό κλπ αλλά στα 3 κύρια στοιχεία της ανθρώπινης οντότητας όπως αυτά ορίστηκαν τόσο από τους νεο-Πλατωνιστές όσο και από τον Παράκελσο. Δεν έχω πειστεί πως η καθαρά επιστημονική-τεχνολογική προσέγγιση μπορεί να προσφέρει τίποτε άλλο από μια φτωχή απομίμηση της δυνατής εξέλιξης του ανθρώπου, γιατί (για μένα πάντα) ξεκινά από λάθος σημείο - εξωτερικά και υλικά, με σκοπό να ξεπεράσει και όχι να γεφυρώσει (αντίθεση και όχι σύνθεση). Σαφώς το αποτέλεσμα θα ήταν κάτι ισχυρό, αλλά όχι υποχρεωτικά αληθινό...
Η επιστήμη ήδη έχει εντοπίσει τις «υπεραντιληπτικές» ικανότητες του ανθρώπου... έχω αρχείο με εγκυρότατες μελέτες που εντοπίζουν τις νευρολογικές και οργανικές του ρίζες, όπως και καταγράφουν τα αναμφισβήτητα αποτελέσματά του. (στο κεφάλαιο που έγραψα για τη διαίσθηση στο βιβλίο που ανέβασα στο site μου κάνω λόγο ακριβώς γι' αυτό, ενώ επειδή πρόκειται για επιστημονικό βιβλίο που απευθύνεται σε γιατρούς, αναγκαστικά η επιστημονική έρευνα που το στηρίζει είναι πολύ προσεκτικά τοποθετημένη).
Ας μην ξεχνάμε και ότι κατά τον Διαφωτισμό στόχος ήταν η κυριαρχία επί της Φύσης, ενώ μέχρι τότε φιλοσοφία και επιστήμη συμβάδιζαν ως δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος, κάτι που τείνει η σύγχρονη επιστήμη να ξανακάνει... Πιστεύω πως η φύση ήδη μας έχει δώσει όλα τα φόντα που χρειάζονται για να καταφέρουμε το επόμενο εξελικτικό βήμα, αλλά στην βιασύνη και αλαζονεία μας (ως όντα) το ξεχνάμε. Οτιδήποτε βασίζεται μόνο στην επιστήμη θα είναι μοιραία ημιτελές από ανθρώπινης άποψης... κι εδώ έρχεται η «μαγεία» (και λοιπές συγγενείς παραδόσεις) να συμπληρώσει το κενό.
Philip Aivazis: Sasha – Κάθε υπόσταση όμως δεν δίνει πρόσβαση στο αντίστοιχο επίπεδο; Ο ατομικός Νους στο μακροκοσμικό Νου, η ατομική Ψυχή στη μακροκοσμική Ψυχή, το υλικό σώμα στο υλικό σύμπαν και για το Εν... καλύτερα να μην εισέλθουμε σε τόσο δύσβατα μεταφυσικά μονοπάτια. Προσωπικά χρησιμοποιώ ένα καμπαλιστικό σχήμα σύμφωνα με το οποίο κάθε μέρος της ατομικής ψυχής συνδέεται με έναν από τους τέσσερεις κόσμους: το Nephesch με το Assiah, το Ruach με το Yetzirah, το Neschamah με το Briah και το Chiah με το Atziluth. Ο άνθρωπος σήμερα λειτουργεί με το Nephesch και το κατώτερο Ruach στο Assiah & το Yetzirah. Τις ανώτερες λειτουργίες και κόσμους δεν τις αντιλαμβάνεται λόγω των αισθήσεων και του νευρικού του συστήματος μέσω των οποίων είναι αναγκασμένη να λειτουργεί η συνείδησή του και μόνο μετά από εσωτερική εκπαίδευση καταφέρνει να αποκτήσει πρόσβαση εκεί. Αν όμως το Ον είναι ένα και οι διαφορετικές υποστάσεις του είναι μια ψευδαίσθηση ή βολική σύμβαση λόγω της ανεπαρκούς μας αντίληψης; Μήπως τότε θα μπορούσε η επιστήμη κάποια στιγμή να βοηθήσει τη συνείδησή μας να ενοποιήσει την αντίληψή της; Όμως τότε τι θαυμαστός καινούργιος κόσμος θα ανοιγόταν μπροστά μας; Θα ήμασταν πολλοί ή ένας τότε; Και τι νόημα θα είχε τότε η Θέληση για να αξιώσουμε την επιβολή της στο Σύμπαν; Γιατί έχω την υποψία ότι θα συμπεριφερόμασταν σαν τον Πρόσπερο στο τέλος της Καταιγίδας;
Θα συμφωνήσω ότι επί του παρόντος η επιστημονική και τεχνολογική προσέγγιση δεν μπορεί να έχει την ίδια χρησιμότητα με την παραδοσιακή εσωτερική άσκηση. Ακόμα και σε περιπτώσεις που επιτεύχθηκαν "ανώτερες συνειδησιακές καταστάσεις" αυτές ήταν κάτι το προσωρινό που στην καλύτερη περίπτωση έδωσαν έναυσμα για εσωτερική εργασία είτε στη χειρότερη είχαν τραυματικά αποτελέσματα. Δεν θεωρώ ωστόσο ανασταλτικό παράγοντα το ότι η επιστήμη ξεκινά από έξω. Το ίδιο κάνουν και διάφορες εσωτερικές πρακτικές (Τελετουργική Μαγεία, Χάθα Γιόγκα) αλλά η ειδοποιός διαφορά είναι ότι κινούνται από έξω προς τα μέσα και σταδιακά αφυπνίζουν το λανθάνον δυναμικό του ανθρώπου ώστε να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση. Δηλαδή αφυπνίζουν τη Neschamah και τη συνδέουν με το Ruach αντί να βομβαρδίζουν το Ruach με εκλάμψεις της Neschamah, όπως συμβαίνει (κάποιες φορές) π.χ. με ψυχοτρόπες ουσίες. Άλλωστε η Μαγεία είναι η μητέρα της Επιστήμης. Ας ελπίσουμε ότι καθώς συνεχίζεται η αναζήτηση της Αλήθειας η Επιστήμη θα στραφεί σε μια πιο ολιστική θεώρηση που θα αγκαλιάζει τη μεταφυσική.
Γιώργος Ιωαννίδης: Philip – μεταφράζεις πολύ καλά κάποια σημεία από την σκέψη μου σε Καμπαλιστικούς όρους. Το μόνο που έχω να σχολιάσω είναι πως μέχρι στιγμής η Τεχνομαγεία είναι περισσότερο κομμάτι της (μιας ουτοπικής;) φιλοσοφίας για την επιστημονική φαντασία παρά μια άμεση πραγματικότητα.
Βρισκόμαστε αρκετά πίσω τεχνολογικά (μα και πνευματικά ίσως) ώστε να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τα νέα μέσα με τρόπο τέτοιο ώστε να διευρύνουν (μόνιμα παρά παροδικά όπως κάνουν οι ψυχοτρόπες ουσίες) τις ικανότητες μας για να αντιληφθούμε καλύτερα/περισσότερο την αληθινή φύση των πραγμάτων. Παρόλ’ αυτά πιστεύω ακράδαντα πως θα γίνει, απλά –όπως σωστά παρατηρείς Sasha– αν ευνουχίσουμε από την επιστήμη την φιλοσοφία, αυτή θα χάσει την ανθρωπιά της ή τέλος πάντων το όποιο ανθρωπιστικό της χαρακτήρα… Η αλήθεια είναι πως ο τρανσχιουμανισμός (που είναι κομμάτι της Τεχνομαγείας όπως τουλάχιστον εγώ την καταλαβαίνω) παραπέμπει πιο εύκολα σε προϊόντα-τερατόματα παρά σε μια πρακτική εσωτερικής εξέλιξης. Κάτι ο ματεριαλισμός της, κάτι η ψυχολογία φυγής αυτών που τον εκπροσωπούν… η προσωπική μου αναζήτηση είναι σχεδόν «αλχημική», καθώς στοχάζομαι μια εφαρμογή των παραδοσιακών συστημάτων στην ίδια την εξελικτική πορεία του ανθρώπου!
Ίσως αν θέλουμε να πλησιάσουμε το θείο να μην αρκεί να ασκούμαστε σε κύκλους ζωών, αλλά να μεταβάλουμε την ίδια μας την φύση ανεβάζοντας μας ένα γονιδιακό σκαλί πιο ψηλά! Ίσως (και αυτό είναι απλά μια θεωρία ή αν προτιμάτε, μια ακόμη παράμετρος) γι’ αυτό το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων αυτή την στιγμή είναι ξένο προς τον πνευματικό κόσμο και την φιλοσοφία, ίσως γιατί η βιολογία μας δεν είναι τόσο υποστηρικτική…
Sasha Non Serviat: Philip – νομίζω ότι υπάρχει μια ριζική διαφορά στο πως αντιλαμβανόμαστε το θέμα. Λέγοντας σώμα-ψυχή-πνεύμα ή ακόμη αν λέγαμε Nephesch-Ruach-Neschamah... See More, κατά τη δικήμου τουλάχιστον αντίληψη το ζητούμενο είναι η ένωση και η γεφύρωση των χασμάτων που έχουν επέλθει μεταξύ τους είτε (κατά τη σχετική μυθολογία) λόγω της "Πτώσης" στην ύλη, είτε λόγω της αναγκαιότητας ύπαρξης της ύλης (όπως επεξηγεί το Sefer Yetzirah). Στην πλειοψηφία τωνπαραδόσεων όμως, είτε είναιη Καμπαλά, είτε η Αλχημεία, είτε η Ερμητική ή θεουργική παράδοση, το ζητούμενο είναι επανασύνδεση των τριών αυτών μερών, όχι η επι μέρους ενίσχυσή τους ή η μεταπήδηση από το ένα στο άλλο. Έτσι πια ο Μύστης είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται πλήρως όλα τα πεδία κατάβούληση, και (υποτίθεται) ότι μέσα από τη διαδικασία αυτή πια έχει αποκτήσει και τη σοφία και την κρίση ώστε να ξέρει πότε και γιατί πρέπει να το κάνει, αλλά όπως είπα και σε άλλο post, είναι ικανός να διατηρήσει την ψυχική ισορροπία του! Αν έχω καταλάβει σωστά (και σε παρακαλώ διορθωσέ με αν κάνω λάθος) εσύ αντιλαμβάνεσαι την απόσταση μεταξύ τωνκόσμων-πεδίων ως απόλυτη ή μόνιμη κατάσταση.... αλλά εγώ θα παρέθετα ότι πάλι ένα είναι το Καμπαλιστικό Δέντρο, και οι 4 κόσμοι είναι εκφάνσεις του ίδιου πράγματος σε άλλα επίπεδα.. όμως δεν παύει να είναι ένα πράγμα. Όταν η ψυχική τριάδα βρίσκεται σε αρμονία, μόνο τότε είναι σε θέση να το αντιληφθεί γιατί λειτουργούν σε συνεργία σώμα-νους-πνεύμα(ή Nephesch-Ruach-Neschamah) και χρειάζονται στοιχεία όλωντους ώστε να λειτουργήσει αυτού του είδους η αντιληπτικότητα. Γι'αυτό και υποστηρίζω ότι οι πρακτικές που ακολουθούν ολιστική οδό είναι αυτές που μπορούν να οδηγήσουν σ'αυτό το αποτέλεσμα, ξεκινώντας πάντα όμως από το γνώθι σαυτόν (και το quo vadis!)
Γιώργο – στο τελευταίο post εξηγείς θαυμάσια το σκεπτικό σου και ειλικρινά μπορώ ναπω ότι τώρα άρχισα να καταλαβαίνω την προσέγγισή σου. Πάλι δεν συμφωνώ ότι η βιολογία μας είναι το πρόβλημα.... τη θεωρώ απαραίτητο στοιχείο (και βασίζομαι σε concept τόσο Καμπαλιστικά όσο και του Μπεμε για την αναγκαιότητα υπαρξης της ύλης στη μορφή που υφίσταται.) Όμως η ουσία νομίζω είναι περισσότερο στο θέμα ολιστικής προσέγγισης.... και από κει και πέρα η ακριβής υλοποίηση ίσως είναι απλά μια λεπτομέρεια.
Philip Aivazis: Sasha – Μάλλον συμφωνούμε στη θεώρησή μας για τα επίπεδα/υποστάσεις/μέρη της ψυχής. Δεν θεωρώ ότι αυτά είναι μονίμως ή απόλυτα χωριστά μεταξύ τους. Αντίθετα το μυητικό μονοπάτι, imo, αποσκοπεί στο να κάνει αυτήν την τετράδα ένα ενιαίο κύκλωμα όπου Nephesch, Ruach, Neschamah & Chiah... See More λειτουργούν σε αρμονία και συνεργασία μεταξύ τους. Επειδή προσπαθώ να στριμώξω πολλά νοήματα σε λίγες λέξεις (words! I need more words!) μάλλον γίνομαι υπερβολικά συνοπτικός. Μάλιστα στην πραγματικότητα δεν είναι καν πολλά επίπεδα αλλά ένα, η πολλαπλότητα είναι αποτέλεσμα της ψευδαίσθησης της χωριστής ύπαρξης. Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες για το Ένα Δέντρο που εκφράζεται στους Τέσσερεις κόσμους. Ίσως αυτό που λέω παραπάνω για την αφύπνιση της μίας υπόστασης και τη σύνδεσή της με την κατώτερη να δημιουργεί μια σύγχυση. Στη μυητική πορεία δεν μεταπηδά κανείς από το ένα επίπεδο/υπόσταση στο άλλο κόβοντας τις γέφυρες με την/τις κατώτερες υποστάσεις/επίπεδα. Αυτό γίνεται στη σχιζοφρένεια. Αντίθετα χτίζει νέους τρόπους σύνδεσης των ανώτερων υποστάσεων/επιπέδων της ύπαρξής του και αυτό, κατά τη γνώμη μου, αποτελεί μια μεταμόρφωση από τον άνθρωπο που ήταν πριν σε κάτι πιο ολοκληρωμένο πιο συναφές με την ενότητα του ίδιου του όντος του οποίου είναι μέρος αλλά και ομοίωμα.
Συμφωνώ απόλυτα για τη μπύρα! Όντως η ανθρώπινη επικοινωνία προσθέτει κάτι πολύ ουσιαστικό την απουσία του οποίου δεν αντιλαμβανόμαστε εύκολα μέσα από τη χρήση των social networks. Φαντάζεστε τους Διαλόγους του Πλάτωνα ως logs από chat room? Χάλιαααααα...
George: Είναι ενδιαφέρον το ζήτημα που θέτεις για το πως θεωρείς ότι θα εφαρμοστεί στο μέλλον ο τρανσχιουμανισμός, αν θα σχετίζεται με τη φιλοσοφία η επιστήμη, την πιθανή δημιουργία τερατωμάτων κλπ. Με κάνει να σκέφτομαι παραλληλισμούς των Klippoth με αυτά τα τερατώματα, τον πιθανό ρόλο της εσωτερικής παράδοσης κλπ. Θα μπορούσε να γίνει ενδιαφέρον μυθιστόρημα πάντως. Νομίζω ο Ζαρκαδάκης είχε γράψει ένα μυθιστόρημα για ένα μέλλον όπου η ανθρωπότητα έχει χωριστεί σε δύο στρατόπεδα. Στο ένα βρίσκονται οι Υλιστές Τεχνοκράτες και στο άλλο οι Μυστικιστές Μάγοι.Πάντως δεν νομίζω ότι ο περισσότερος κόσμος είναι αρνητικός απέναντι στη φιλοσοφία και την πνευματικότητα λόγω βιολογίας αλλά επειδή στη νεωτερικότητα το άτομο έχει μάθει να νιώθει ανήμπορο και ανίκανο να προκαλέσει την οποιαδήποτε αλλαγή με σημασία στο κοινωνικό περιβάλλον όπου λειτουργεί. Έτσι τέτοιες ανησυχίες είναι «ασύμφορες».
Sasha Non Serviat: Philip – μάλλον όντως συμφωνούμε.... ή εγώ δεν «σε διάβασα» καλά ή όντως χάριν συντομίας είναι λίγο δύσκολο να παίζουμε με αυτές τις έννοιες.
Philip Aivazis: Πιστεύω ότι αυτές οι έννοιες έχουν έμφυτη μια κάποια "ασάφεια" ή "αοριστία" ώστε να μπορούν να περιγράφουν και καταστάσεις που ξεφεύγουν της κοινής λογικής. Αυτό μπορεί να ευνοεί παρανοήσεις
Sasha Non Serviat: Άλλωστε η γλώσσα είναι προϊόν του νου αλλά όχι του πνεύματος οπότε οι πνευματικές έννοιες «θολώνουν» στη μετάφραση... εξ'ου και η έμφαση στο βίωμα...
Aggelikos Drakos: Tin tainia Push tin exei dei kaneis? Pou eixe stin arxi ekeino to peirama pou tous ekanan kai allaksan ti viologia tous...Den ksero an ennoeis kati tetoio Giorgo, ego pados afto efera sto nou mou....Den thelo na skeftomai oti gia na mou "dieurinoun" tis ikanotites tha mou anoigan k ton egefalo...pou den kataliksate edeli an xriazetai allagi DNA i ... See Moreoxi...opote...
I metafora sto group tou Mystery poli kali idea, min anisixeis gia ton authormitismo, autos pali tha iparxei afou i idia douleia tha ginetai...vlepoume ti skepsi sou apadame kai paei legodas...
Γιώργος Ιωαννίδης: Την ξέρω, αλλά δεν την έχω δει! Βασικά… δεν χρειάζεται να σου ανοίξουν τον εγκέφαλο, αλλά να χυθούν μέσα σου μερικά εκατομμύρια βιομικρομηχανές που θα αρχίσουν την προετοιμασία για τα εμφητεύματα… αχμ, μάλλον αυτό ακούγεται κάπως εφιαλτικό sci fi αυτή την στιγμή, δεν είναι όμως! Ίσως θα πρέπει να γράψω τελικά αυτό που έχω στο μυαλό μου, ένα διήγημα «φαντασίας» όπου θα εξιστορεί την πορεία ενός δόκιμου τεχνομάγου καθώς αναζητεί την εσωτερική ισορροπία και την εξέλιξη του εαυτού.
Post a Comment
Αγαπητέ επισκέπτη, άφησε εδώ το μήνυμα σου, μα να θυμάσαι, σχόλια που δεν αρμόζουν στο ημερολόγιο θα αφεθούν στην λήθη του κυβερνοχώρου!