08 Απριλίου: Σαν σήμερα, πριν από ένα αιώνα ξεκίνησε να γράφετε ένα βιβλίο που έμελλε να αλλάξει τον κόσμο της μαγείας. Ένα βιβλίο αποκάλυψη, και εδώ η λέξη έχει την κυριολεκτική της σημασία.
Πρόκειται φυσικά για το Βιβλίο του Νόμου (Liber Al vel Legis) που υπαγορεύτηκε στον Άλιστερ Κρόουλυ, κάπου στην Αίγυπτο, στις 8, 9 και 10 Απριλίου 1904.
Σ’ αυτό παρουσιάζεται ο πυρήνας της φιλοσοφίας του Θελήματος, μια αρχή που συνοψίζεται σε τρεις προτάσεις του βιβλίου: «Κάνε αυτό που θέλεις, αυτός είναι ολόκληρος ο Νόμος. Η αγάπη είναι ο Νόμος, αγάπη υπό τη θέληση. Δεν υπάρχει Νόμος πέρα από το κάνε ό,τι θέλεις».
Για αρκετούς, τα παραπάνω λόγια μοιάζουν προκλητικά. Σε συνδυασμό δε με την εκκεντρική ζωή του συγγραφέα τους, οι περισσότεροι μελετητές των εσωτερικών σχολών σήμερα, αποφεύγουν το Νόμο του Θελήματος, φοβούμενοι πως ενισχύει τον εγωισμό, τον ηδονισμό και γενικότερα γεννά φαινόμενα αναρχίας και Εωσφορισμού.
Στην πραγματικότητα όμως η έννοια της θέλησης (στο πρωτότυπο κείμενο εμφανίζεται άλλοτε ως will και άλλοτε ως Θέλημα, λέξη γραμμένα στα Ελληνικά), δεν αφορά την ασυλλόγιστη εκδήλωση της όποιας απωθημένης επιθυμίας μας!
Ο Κρόουλυ είναι κατηγορηματικός σ’ αυτό: «Κάνε ό,τι σου αρέσει, όχι τις τυχαίες ευχές και επιθυμίες του συνειδητού νου, αλλά την αμετάβλητη ιδέα του εσώτερου εαυτού σου. Πρέπει να σκάψεις βαθιά μέσα σου και να ανακαλύψεις τι είναι – και να τον βγάλεις στο φως».
Η φιλοσοφία του Κρόουλυ μιλά για τον αληθινό πυρήνα του ανθρώπινου ψυχικού οργανισμού, για την ανακάλυψη της δύναμης που δραστηριοποιείται μέσα μας, γι’ αυτό που προσωπικά αποκαλώ Μυστικό Ήλιο.
Ασφαλώς, η σκέψη του είναι βαθιά επηρεασμένη από τους συλλογισμούς του Σοπενχάουερ (1788-1860), ο οποίος μιλούσε για τη θέληση (βούληση – will) σαν μια κοσμική δύναμη που απλώνεται πέρα από τα όρια του ανθρώπου στο σύμπαν και διαπερνά όλα τα –είτε έμβια είτε ανόργανα– όντα του κόσμου.
Για αυτή τη δύναμη ακριβώς μίλησε και ο Κρόουλυ, για τη θέληση που δένει ερμητικά όλα τα πλάσματα της ύπαρξης με όρους συμπάθειας και τα κατευθύνει σ’ ένα μονοπάτι αγάπης, δηλαδή συνοχής, δημιουργίας και ανάπτυξης.
Η αγάπη και η θέληση είναι έννοιες ίσες στη φιλοσοφία του Θελήματος (Thelema), αφού αριθμοσοφικά δίνουν και οι δυο τον αριθμό 93. Η αληθινή θέληση είναι εξέλιξη και δημιουργία, ενώνει και γεννά, είναι πατέρας κάθε τελειότητας, η δύναμη και η κατάσταση του τελειοποιημένου ανθρώπου.
Όσοι ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για το Βιβλίο του Νόμου, δείτε εδώ. Αν θέλετε να το αποκτήσετε, επιλέξτε αυτή την έκδοση ή την ελληνική της μετάφραση.
Πρόκειται φυσικά για το Βιβλίο του Νόμου (Liber Al vel Legis) που υπαγορεύτηκε στον Άλιστερ Κρόουλυ, κάπου στην Αίγυπτο, στις 8, 9 και 10 Απριλίου 1904.
Σ’ αυτό παρουσιάζεται ο πυρήνας της φιλοσοφίας του Θελήματος, μια αρχή που συνοψίζεται σε τρεις προτάσεις του βιβλίου: «Κάνε αυτό που θέλεις, αυτός είναι ολόκληρος ο Νόμος. Η αγάπη είναι ο Νόμος, αγάπη υπό τη θέληση. Δεν υπάρχει Νόμος πέρα από το κάνε ό,τι θέλεις».
Για αρκετούς, τα παραπάνω λόγια μοιάζουν προκλητικά. Σε συνδυασμό δε με την εκκεντρική ζωή του συγγραφέα τους, οι περισσότεροι μελετητές των εσωτερικών σχολών σήμερα, αποφεύγουν το Νόμο του Θελήματος, φοβούμενοι πως ενισχύει τον εγωισμό, τον ηδονισμό και γενικότερα γεννά φαινόμενα αναρχίας και Εωσφορισμού.
Στην πραγματικότητα όμως η έννοια της θέλησης (στο πρωτότυπο κείμενο εμφανίζεται άλλοτε ως will και άλλοτε ως Θέλημα, λέξη γραμμένα στα Ελληνικά), δεν αφορά την ασυλλόγιστη εκδήλωση της όποιας απωθημένης επιθυμίας μας!
Ο Κρόουλυ είναι κατηγορηματικός σ’ αυτό: «Κάνε ό,τι σου αρέσει, όχι τις τυχαίες ευχές και επιθυμίες του συνειδητού νου, αλλά την αμετάβλητη ιδέα του εσώτερου εαυτού σου. Πρέπει να σκάψεις βαθιά μέσα σου και να ανακαλύψεις τι είναι – και να τον βγάλεις στο φως».
Η φιλοσοφία του Κρόουλυ μιλά για τον αληθινό πυρήνα του ανθρώπινου ψυχικού οργανισμού, για την ανακάλυψη της δύναμης που δραστηριοποιείται μέσα μας, γι’ αυτό που προσωπικά αποκαλώ Μυστικό Ήλιο.
Ασφαλώς, η σκέψη του είναι βαθιά επηρεασμένη από τους συλλογισμούς του Σοπενχάουερ (1788-1860), ο οποίος μιλούσε για τη θέληση (βούληση – will) σαν μια κοσμική δύναμη που απλώνεται πέρα από τα όρια του ανθρώπου στο σύμπαν και διαπερνά όλα τα –είτε έμβια είτε ανόργανα– όντα του κόσμου.
Για αυτή τη δύναμη ακριβώς μίλησε και ο Κρόουλυ, για τη θέληση που δένει ερμητικά όλα τα πλάσματα της ύπαρξης με όρους συμπάθειας και τα κατευθύνει σ’ ένα μονοπάτι αγάπης, δηλαδή συνοχής, δημιουργίας και ανάπτυξης.
Η αγάπη και η θέληση είναι έννοιες ίσες στη φιλοσοφία του Θελήματος (Thelema), αφού αριθμοσοφικά δίνουν και οι δυο τον αριθμό 93. Η αληθινή θέληση είναι εξέλιξη και δημιουργία, ενώνει και γεννά, είναι πατέρας κάθε τελειότητας, η δύναμη και η κατάσταση του τελειοποιημένου ανθρώπου.
Όσοι ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για το Βιβλίο του Νόμου, δείτε εδώ. Αν θέλετε να το αποκτήσετε, επιλέξτε αυτή την έκδοση ή την ελληνική της μετάφραση.
9 comments:
Γιάννη καλησπέρα.Δεν μου αρέσει να γκρινιάζω αλλά είναι άσχημο ένα βιβλίο 150 σελίδων να κοστίζει 40 ευρώ.Πιθανόν ο εκδοτικός οίκος να έχει τα δικαιώματα του βιβλίου.
Μπράβο για το blog,καλή δουλειά!
ακολουθεί ερώτηση στο ίδιο post που έκανα στο FaceBook:
Ved Buens Ende: Αν αφαιρεσουμε τα εντελως ακατανοητα σημεια του Βιβλιου, τα μερη οπου ουτε ο ιδιος ο Crowley συμφωνει, την κραυγη για σεξουαλικη απελευθερωση και το γεγονος ότι η θεωρεια του θεληματος περιγραφεται μια χαρα στο παιδι του φεγγαριου , τι είναι αυτό που μενει περα από τον αξεπεραστο ποιητικο λογο?
Αραγε, ο Μαγος υποστηριξε τοσο φανατικα το εργο του λογο του περιεχομενου ή μηπως για να μας πεισει ότι οντως ηρθε σε επαφη με κατι περα απo αυτo που γνωριζουμε?
Ποιος είναι σε θεση να κατανοησει το Βιβλιο του Νομου χωρις βοηθεια?...
Εγω παντως όχι.
Γιώργος Ιωαννίδης: Νομίζω πως ο Φίλιππος θα μπορούσε να δώσει μια πιο μεστή απάντηση, αλλά πράγματι το βιβλίο αυτό είναι δύσκολο και ανοιχτό σε ερμηνείες, όχι γιατί υπάρχει ένα και συγκεκριμένο (αλλά κρυφό) μήνυμα που πρέπει να αποκωδικοποιήσει ο αναγνώστης του, αλλά γιατί είναι προϊόν μιας συμβολικής σκέψης, layers upon layers upon layers πολυεπίπεδων νοημάτων! Ενδιαφέρον επίσης έχει να μελετήσεις το Liber 31 του Frater Achad…
Philip Aivazis: Το Βιβλίο του Νόμου, κατά τη γνώμη μου πάντα, δεν είναι ένα κείμενο που το διαβάζει κανείς σαν φιλοσοφική διατριβή. Μπορεί να αποπειραθεί κανείς να το προσεγγίσει έτσι αλλά δεν νομίζω ότι θα αποκομίσει και πολλά. Ο ίδιος ο Κρόουλι αρχικά, κατ΄εντολή του κειμένου, έγραψε σχολιασμούς, ερμηνεύοντας και επεξηγώντας το βιβλίο στίχο προς στίχο. Αυτοί οι σχολιασμοί (κυκλοφορούν σαν βιβλίο με τίτλο The Law is for All) αποτελούν χρήσιμο οδηγό για μια διανοητική προσέγγιση σε έννοιες και όρους του κειμένου, αλλά φέρουν επίσης και το στίγμα των προσωπικών απόψεων του συγγραφέα τους. Αργότερα έγραψε το The Comment το οποίο προσαρτάται πλέον στο τέλος του κειμένου, σε κάθε έκδοσή του μέχρι σήμερα. Σε αυτό διευκρινίζεται ότι "όλα τα ερωτήματα για το Νόμο" πρέπει να απαντώνται μέσω προσφυγής στα γραπτά του ίδιου του Κρόουλι "καθένας για τον εαυτό του". Αυτό που καταδικάζεται είναι η συζήτηση των περιεχομένων του Βιβλίου με σκοπό τη δημιουργία επίσημων δογμάτων. Κατά τον ίδιο τον Κρόουλι αυτή η συμπεριφορά είναι επιβεβλημένη ώστε να μην εμφανίζονται φαινόμενα σεκταρισμού και δογματισμού όπως στις θρησκείες του Παλαιού Αιώνα.
Επιπλέον από την εμπειρία μου έχω ανακαλύψει ότι η ανάγνωση που γίνεται εν σιωπή της χάβρας του Νου προσφέρει τη δυνατότητα για μια πιο βαθιά προσέγγιση στο ίδιο το βιβλίο. Όταν δηλαδή διαβάζεις αυτό που βλέπεις και εννοείς αυτό που διαβάζεις. Τότε το βιβλίο ξεδιπλώνει τα Μυστήριά του σε ένα μη-λεκτικό επίπεδο που είναι όμως και πιο ουσιαστικό από το διανοητικό μας. Φυσικά αυτό είναι το αυστηρά προσωπικό μου βίωμα.
Τέλος ο Νόμος του Θελήματος που διακηρύσσει το Βιβλίο αφορά και σε μια γενικότερη μυητική διαδικασία που δεν είναι αποκομμένη από το γενικότερο μαγικό σύστημα του Κρόουλι, όπως το εξέφρασε μέσα από το Ο.Τ.Ο. και το ΑΑ τους δύο μαγικούς οργανισμούς των οποίων ηγήθηκε μέχρι το θάνατό του. Σε αυτά βρίσκουν την πρακτική τους εφαρμογή οι μυητικές φόρμουλες που εγκαινιάζονται με το Βιβλίο του Νόμου.
Δεύτερη ημέρα σήμερα της Παράδοσης του Βιβλίου! Καθίστε μπροστά σ’ ένα αναμμένο λευκό κερί και το άγαλμα του Ώρου, και ακούστε το δεύτερο μέρος του Leber Al με την φωνή του Steven Ashe να φτάνει από πίσω σας… όπως έκανε ο Αϊβάζ πριν εκατό χρόνια. «Νου! Το κρύψιμο του Χαντίτ. Ελάτε! Όλοι εσείς, και μάθετε το μυστικό που δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί…»
Το απίστευτο είναι η τεράστια διαφορά τιμής ανάμεσα στην ελληνική και την ξένη έκδοση...40 Ε έναντι 17 αντίστοιχα..
Πάντως, ο Άιβανχώφ έλεγε σε διάλεξή του, πως ο Κρόουλυ τρέλανε κάποιες γυναίκες κάνοντάς τους τάντρα! Μάλλον στο σχετικό με το σεξ βιβλιαράκι του πρέπει νάναι, από τη σειρά των βιβλίων που κρατούσαν σημειώσεις οι μαθητές του.
Τελευταία ημέρα σήμερα του Feast!
Αμπραχαντάμπρα… το τέλος των Λέξεων είναι αυτή η λέξη.
Baphomet
Post a Comment
Αγαπητέ επισκέπτη, άφησε εδώ το μήνυμα σου, μα να θυμάσαι, σχόλια που δεν αρμόζουν στο ημερολόγιο θα αφεθούν στην λήθη του κυβερνοχώρου!