Είναι ο Δαιμονισμός Ψυχοπάθεια ή Αυθεντική Καταληψία;

Author: Γιώργος Ιωαννίδης / Labels:


29 Αυγούστου: Μια νέα παραγωγή με θέμα τον εξορκισμό έρχεται για να ταράξει και πάλι τα λιμνάζοντα (;) νερά πάνω σ’ αυτό το καυτό θέμα. Πρόκειται για την paranormal activity like ταινία του Daniel Stamm, The Last Exorcism, που ακροβατεί ανάμεσα στον σκεπτικισμό και την πίστη, τυλιγμένα όλα σ’ ένα καλά τρομαχτικό σκηνικό.
Σχιζοφρένεια ή εξωδιαστατική καταληψία; Ο δαιμονισμός είναι μια ιδιαίτερη πάθηση που για τους μεν επιβεβαιώνει την αδυναμία της ανθρώπινης συνείδησης μπροστά στις ψυχο-οργανικές διαταραχές, για τους δε είναι η απόλυτη απόδειξη πως ο Πονηρός μπορεί ακόμη να ασκεί την δράση του.
Προσωπικά, δεσμεύομαι να γράψω ένα βιβλίο πάνω σ’ όλο αυτό θέμα που να εξερευνά όλες αυτές τις πτυχές. Εσείς όμως, τι πιστεύετε;

Σημείωση: η ταινία αναμένετε να προβληθεί στην Ελλάδα στις 14 Οκτωβρίου.

32 comments:

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Ανδρέας Δημητρέλης
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Τα περισσότερα φαινόμενα είναι καθαρά κρίσεις επιληψίας ή αποτελέσματα νευρολογικών βλαβών. Οι γυναίκες είναι αρκετά πιο ευάλλωτες στις νευρολογικές ασθένεις και τις κρίσεις από τους άντρες (συνδυάστε το με το ότι οι καταλήψεις βιώνονται από γυναίκες ώς επί το πλείστον). Η επιστήμη βλέποντας τον εξορκισμό κάνει λόγο για το σύνδρομο Τourret.
Υπάρχει όμως και αυτή η περίπτωση - της κατάληψης - άν και είναι αρκετά σπάνια. Πάντως κανένα ακάθαρτο πνεύμα δεν δύναται να βλάψει κάποιον εάν εκείνος δεν το θέλει.
H άποψη μου είναι ότι δεν υπάρχει ''πονηρός''. Είναι ένα κατασκεύασμα του Χριστιανισμού για να μην χάσει τους πιστούς του. Σύμφωνα με τον μάγο Σπύρο Σάθη οι καταλήψεις γίνονται από πνεύματα νεκρών όπως αναφέρει και ένας από τους μαθητές του όταν θεράπευσε μια μικρή Εβραία που είχε ανάλογη εμπειρία.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Thelemic Hierophant
Πονηρό και "ακάθαρτο" ως πνεύμα χαρακτηρίζεται πάντοτε οτι δεν βολεύει τον Χριστιανισμό η την εκάστοτε θρησκεία-Δόγμα. Σιγά μην ασχοληθούν δυνάμεις που ουτε καν μπορεί η ανθρώπινη διάνοια να συλλάβει με τον άνθρωπο σε βαθμό να τον "κατακτήσει" κιολας . Ας είμαστε και λίγο σοβαροί. Συμφωνώ με τον Ανδρέα Δημητρέλη απόλυτα...

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Έχω μελετήσει από κοντά την περίπτωση μιας κοπέλας που είχε όλα τα συμπτώματα της δαινομοκαταληψίας, η αιτιολογία όμως αποδείχτηκε ένας συνδυασμός βεβαρημένης ψυχολογίας με χρόνια οργανικά προβλήματα (γυναικολογικής φύσεως). Παρόλ’ αυτά, έχ...ω διαβάσει εργασίες πάνω σε περιστατικά όπου συνοδεύονται με αντιληπτά παραφυσικά φαινόμενα, γεγονός που προβληματίζει: μήπως οι οργανικοί μηχανισμοί που προκαλούν την παθολογία ενός δαιμονισμένου ευθύνονται και για ορισμένες παραφυσικές εκδηλώσεις τύπου poltergeist ή μήπως η ευαίσθητη ψυχολογία αυτών των ανθρώπων προκαλεί την προσοχή οντοτήτων from beyond; Εξαιρετικά ερωτήματα για ένα πολύπλευρο θέμα…

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Thelemic Hierophant – Με βάση την Χριστιανική κοσμοθεώρηση, δεν είναι καθόλου παράλογο! Αρκεί να θυμηθούμε τον Ιώβ – στα χριστιανικά πλαίσια ο άνθρωπος δοκιμάζεται με απώτερο σκοπό να λυτρωθεί. Κάποιοι το πιστεύουν αυτό και οφείλουμε να το σεβόμαστε ασχέτως αν διαφωνούμε!

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από facebook

Thelemic Hierophant
Ναι με βάση την Χριστιανική κοσμοθεώρηση πάντα είναι η μόνη αληθινή οδός λατρείας και πίστης και ολες οι άλλες οδοί ψεύτικες και εκ δαιμόνων εκπορευόμενες...Κάποιοι δεν το πιστεύουν αυτό και οφείλουμε να το σεβόμαστε (και αυτό!) ασχέτως αν κάποτε έσφαζαν στην παραμικρή παραφωνία με το Δόγμα της Απολύτου αλήθειας...

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Please, ας μην στρέψουμε την κουβέντα εκεί! Κάθε θρησκεία έχει τα μαύρα πρόβατα και τις μαύρες στιγμές της. Ας χρησιμοποιήσουμε απλά την χριστιανική αντίληψη ως ένα τρόπο ερμηνείας αυτού του φαινομένου. Άλλωστε, μην ξεχνάτε πως η καταβολή υπάρχει και σ’ άλλες θρησκείες, με αντίστοιχες τελετές αποβολής του πνεύματος/δαίμονα.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Thelemic Hierophant
Συμφωνώ... Απλά με τον όρο "Δαιμονοκαταληψία" διαφωνώ καθέτως τουλάχιστον προσωπικά . Ως Δαίμων, Δαήμων , Δαίμονα κάποτε προσφωνούσαν τους Θεούς... Ψυχικές ασθένεις η επιρροές απο κατώτερης αντιστοιχίας οντότητες να το δεκτώ..." Δαιμονοκαταληψίες" δεν πιστεύω πως ισχύει στο ελάχιστο...

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Dimitris Marantidis
εγω πιστευω πως ειναι ψυχο-οργανικες υπο τη βαση παντα των ενστικτων και των συμπλεγματων που περνουν ανεξελεγκτες διαστασεις και εχουν τη δικη τους δυναμη σε υποσυνειδητο και συνειδητο.Θεωρω πως υπαρχουν σκεπτομορφες και πως ο δαιμονισμος ειναι αληθινος ετσι οπως ακουγεται καθως τα συγκεκριμμενα συμπλεγματα εχουν σχεδον " δαιμονικη" επιδραση στον ανθρωπο και ακρως αποδιοργανωτική.

εξαιρώ μια πολύ ιδιαίτερη και σπάνια περίπτωση ξενισμού-δαιμονισμού οπως πχ αν καποιος παιζει με ουτζα μποαρτζς και προκαλέσει τη μοίρα του και μολυνθεί απο κάποιον ξενιστή.Για όλες τις άλλες καταστάσεις πιστεύω το παραπάνω.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

O όρος δαίμονας έχει πολλές ερμηνείες στον αρχαίο κόσμο, όπως και αυτή που αναφέρεις, όμως η καταληψία από κάτι-από-εκεί-έξω δεν ήταν άγνωστη. Συχνά η επαφή γινόταν και για πιο «δημιουργικούς» λόγους, πάρε για παράδειγμα την Πυθία στους Δελ...φούς, ή τους λάτρεις του Διονύσου.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Σχετικά με τους δαίμονες στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, μπορείτε να δείτε και εδώ: http://empedotimos.blogspot.com/2009/01/blog-post_10.html

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Thelemic Hierophant
Άλλο η εξτατική κατάσταση των Διονυσιακών μυστηρίων που ομοιάζουν με τελετουργίες εξτατικές του Palo Mayombe και των voodoo η η "κοινωνία" της Πυθίας με τον "Θεό" και η εναρμόνηση της και άλλο η κατάληψη όπως αναφέρεται στον ατυχή χριστιανι...κό ορισμό ως "Δαιμονοκαταληψία.." απο οντότητες ... Συμφωνώ πως οι μισές τουλάχιστον περιπτώσεις είναι καθαρές ψυχικές και βιολογικές ασθένειες και οι άλλες μισές περιπτώσεις ειτε σκεπτομορφών είτε καταληψίας απο οντότητες που προσπαθούν να "επιβιώσουν" και να "επικοινωνήσουν" . Τώρα αν ειναι νεκροί η κάτι άλλο η κάθε περίπτωση αντικειμενικά και μονο ειναι ξεχωριστή για να το κρίνουμε σφαιρικά...

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από facebook

Dimitris Marantidis
δαίμων η δαήμων και δαιμόνιο είναι διαφορετικές έννοιες. Αυτο το κάτι πρέπει να έχει εναν αρηκτο συναισθηματικο φορέα ωστε να επιδρα στο υποκείμενο πραγμα που σημαίνει πως κατα βάση είναι δικό μας.Σίγουρα υπάρχουν ανώτερα πεδία και κατώτερα....Εδω μιλάμε για κατώτερα αφού μιλάμε για δαιμονισμό, η πυθία δεν ήταν διαισθητική κατα την άποψη μου απλα αυθυπέβαλε αυτόν που ζήταγε χρησμο , με ένα σενάριο απο τα αρκετά ,δλδ του έδειχνε ενα δρόμο απο τους πολλού πράγμα που ειναι η " επιλογη δρομου που ενεχει κι ολες τις αλλες επιλογες που θα μπορουσαν να γινουν".Αλλωστε δεν ξερω κατα ποσο τα δαιμονια που καταλαμβανουν ανθρωπους μπορουν να συσχετιστουν με τις εκστασιασμενους του διονυσου(ανωτερη συνειδηση) και την "επαφη" της Πυθίας που πάλι ειναι ένα είδος υποτίθεται ανωτερης επαφής.Νομιζω πως αν εξαιρέσουμε ενα ποσοστό κατάληψης απο πνεύματα που ατυπα δεχτηκαν πρόσκληση μεσω ritual η ουτζα μποαρντς παιχνιδια , δλδ καποιος άνοιξε βλακωδώς και ανεύθυνα μια αστρική πύλη-τρύπα στο αστρικό του σώμα, ολες οι άλλες ανηκουν στην παραφρονηση, σχιζοφρενεια κτλ.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Σαφώς και είναι κάτι διαφορετικό, αν όμως οι θεοί υπάρχουν και επεμβαίνουν στην συμπεριφορά του ατόμου που αφήνετε με την θέληση του να λειτουργήσει σαν όχημα, τότε δεν βλέπω τόση μεγάλη διαφορά! Και στις δυο περιπτώσεις, έχουμε δυο οντότητ...ες που συνυπάρχουν ή έστω έρχονται σε στενή επαφή. Φυσικά εδώ προκύπτουν δυο ερωτήματα: α) υπάρχουν δαίμονες/θεοί/πνεύματα; β) με ποιο τρόπο γίνεται αυτή η επαφή; Ποιο είναι εκείνο το οργανικό στοιχείο στο ανθρώπινο σώμα που μπορεί το έξω-από-εμάς ον να παρέμβει έτσι ώστε να μας επηρεάσει;

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Thelemic Hierophant
Ερωτήματα εσώτερα που μόνο η καρδιά και το βίωμα σου απαντά και που σίγουρα δεν θα απαντηθούν ποτέ ευθαρσώς σε κοινή θέα...

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Αμφιβάλω! Αν σκεφτόμασταν έτσι δεν θα υπήρχε εξέλιξη σε κανένα τομέα… είναι απλά θέμα χρόνου και τρόπου να μάθουμε. Υπάρχουν απαντήσεις σε όλα, αρκεί να ξέρεις να κάνεις σωστά τις ερωτήσεις.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Dimitris Marantidis
Γιώργο, αλλο είναι οι θεόι κι άλλο οι δάιμονες .Ένας δαίμονας οχι ως δαήμων η ως " δαιμόνιο" είναι κάτι κατώτερο απο την ανθρώπινη συνείδηση.Κι όπως πρέπει να ανέβεις ψηλά για να μπορέσεις να κάνεις επαφή με το θεό έτσι πρέπει να κατέβεις χαμηλά για να σε προσεγγίσει ο δαίμονας.Κοινώς του το επιτρέπουμε όταν φτάνουμε στην πύλη της κολάσεως μέσω των άλυτων προβλημάτων μας..

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Ανδρέας Δημητρέλης
Oι δαίμονες στην Ελληνική φιλοσοφία δεν είναι άλλο από οντότητες ανώτερες από τον άνθρωπο - Δαίμων-δαήμων: Γνώστης. Ένα ανώτερο πνεύμα που μας βοηθάει και γεμίζει την απόσταση του ανθρώπου από τους Θεούς. Ο Πλούταρχος αναφέρεται ξεκάθαρα σε... αυτους και τους παρομοιάζει με γέρους που ενώ έχουν παραιτηθεί από τα γυμνάσματα και τα αθλήματα στέκονται δίπλα στους νέους και τους βοηθούν με συμβουλές. Έτσι και οι Δαίμονες ώς μή ζώντες μένουν δίπλα μας για να βοηθήσουν όσους διαθέτουν φιλοσοφική αναζήτηση. Εκεί δεν υπάρχει φόβος του Σατανά και Δαιμονοληψίας,
Υπάρχουν λοιπόν αγαθοί δαίμονες αλλά και κακοδαίμονες. Μία θετική και μία αρνητική επιρροή. Η θεά Εκάτη που σύμφωνα με την παράδοση συγκρατεί και ελευθερώνει τους δαίμονες δεν είναι τίποτα άλλο από την υπεύθηνη θεότητα για τον κόσμο των ψυχών και των νεκρών.
''ψυχαίς νεκύων μετά βακχεύουσαν..''

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Dimitris Marantidis
ν διάβασες πιο πριν τι εγραψα , εαν προσέχεις τις αναρτήσεις των υπολοίπων θα κατάλαβες πως διαχωρίζω το δαίμονα για τον οποίο μιλάμε απο το δαίμων=δαήμων των αρχαίων.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Dimitris Marantidis
είναι φοβερό τελικά όταν κάνουμε μια συζήτηση εστω και διαδικτυακά που υπάρχει η καταχώρηση της άποψης κάποιου αλλά δεν της δίνουμε σημασία και παπαγαλίζουμε τα δικά μας.Είναι χειρότερο απο την καθημερίνοτητα που δεν ακούμε ο ενας τον αλλον και λέμε τα δικά μας.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Pantognost Knowitall
Είναι φανταστικό πως οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να πείσουν τους άλλους να βγουν από το δεσμευτικό πλαίσιο σκέψης τους (των άλλων)... και να μπουν στο δικό τους!

Δαιμονοκαταληψά. Ψυχοσωματικές διαταρχές. Επεμβάσεις από εξόκοσμα όντα....

Τελείως διαφορετικές ερμηνείες για το ίδιο σύνδρομο συμπτωμάτων. Πως θα μπορούσαμε να βρούμε ποια ερμηνεία είναι η σωστή? Μόνο αν μπορούσε να σχεδιαστεί ένα πείραμα που με επαναλήψιμο και στατιστικά επιβεβαιωμένο τρόπο θα διέψευδε κάποιες (ή όλες) από τις παραπάνω υποθέσεις. Π.χ. Αν γινόταν σε 10 ανθρώπους που παρουσίαζαν τα συμπτώματα δαιμονισμού να αναδειχθούν καθαρά υπερφυσικά φαινόμενα (π.χ. γνώση αδύνατη να υπάρχει στον ασθενή) τότε θα ήταν σαφές ότι η θεωρία της νόσου θα ήταν ψευδής. Τέτοια φαινόμενα υπάρχουν.

Τώρα αναφορικά με την διαφοροδιάκριση (κατά την διαφοροδιάγνωση) μεταξύ διαφορετικών παραδόσεων (μαγικών θρησκευτικων φιλοσοφικών) the sky is the limit. Όλες (μα όλες) ξεκινάνε από ένα ή περισσότερα "αξιώματα" - "δόγματα" που είναι εξ ορισμού μη ελέγξιμα.
Στη μία παράδοση η αλήθεια αποκαλύφθηκε με την προσωπική φώτιση, στην άλλη από μια εξόκοσμη οντότητα, στην παράλλη από τους αρχαίους παλαιούς και σε μια από τις πιο διαδεδομένες από τον Γιο του Θεού που έγινε άνθρωπος. Επιστημολογική διαφορά δεν υπάρχει καμία.
Ιστορικό βάρος υπάρχει απερίγραπτο. Αλήθεια? Εκεί που την βρίσκει κατά την δύναμη και τις καταβολές του ο καθένας.

Γνώμη μου είναι ότι ο καθένας επιλέγει τον δρόμο που του ταιριάζει και είναι στο χέρι του να λαμβάνει τα επίχειρα των πράξεων του όταν είναι ανακόλουθος με το οικοδόμημα ψυχικής (και ο όρος χρησιμοποιείται φυσικά όσο και μεταφυσικά) ισορροπίας που έχει οικοδομήσει.

Truth is the kind of error without which a certain being could not live
Friedrich Nietzche

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Thelemic Hierophant
Μα για αυτο και είναι ενα κατεξοχήν μοναχικό μονοπάτι αυτό της γνώσης...Δεν μπορείς να μοιραστείς δυστυχώς...Απλά δεν μπορείς. Οχι γιατι δεν θες...Αλλα γιατί άλλοι θα παπαγαλίζουν κατεστημένες απόψεις, άλλοι θα μιλάνε θεωρητικά , άλλοι θα μ...ιλάνε θρησκευτικά, άλλοι βιωματικά + θεωρητικά, άλλοι θα ρωτάνε προσπαθώντας να κλέψουν λίγη γνώση (ανάθεμα αν μπορούν και να την διακρίνουν στο ελάχιστο) , άλλοι θα προσπαθούν να το παίξουν έξυπνοι, άλλοι θα ναι σπασαρχίδες, άλλοι θα θέλουν να γίνουν λιγο περισσότερο "famous". Όντως δεν γίνεται συζήτηση-διάλογος - πρόοδος έτσι και ούτε και πρόκειται να γίνει ποτέ. Λυπάμαι ! Ο Δρόμος της φωτιάς ηταν , είναι και θα είναι το απόλυτα μοναχικό και ελιτιστικό μονοπάτι. Καλή συνέχεια !

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Η νεοπλατωνική γραμματεία (και όχι μόνο) είναι πλούσια από ορισμούς και διαφορετικές κατηγορίες πνευμάτων. Στην τελική όμως, κάτι εκεί έξω, κατορθώνει και επηρεάζει κάτι μέσα μας. Ίσως αυτό να μοιάζει απλό, και σίγουρα είναι στα πλαίσια μια... ηλεκτρονικής συζήτησης, όμως πιστεύω πως εδώ έγκειται το θέμα. Αν ο δαιμονισμός (σε όποια εποχή, πολιτισμό και πολιτιστικό πλαίσιο) είναι πράγματι μια επαφή του ανθρώπου με κάτι-από-εκεί-έξω, τότε πως μπορεί να συμβαίνει αυτό; Ποιοι μπορεί να είναι οι φυσικοί (χημικοί, ηλεκτρικοί κτλ) μηχανισμού που το επιτρέπουν.
Αν τώρα είναι μια pure οργανική διαταραχή, τα πράγματα είναι απλά, όσο το 1+1=2. Αν πάλι είναι μια ψυχολογική διαταραχή, τότε εμπλέκονται αναλυτικά στοιχεία, δλδ πρόκειται για μια εκδήλωση εσωτερικών συγκρούσεων με νόημα.
Αυτό που με γοητεύει περισσότερο όμως, είναι η πρώτη υπόθεση. Γι’ αυτό επιμένω πως επιστήμες όπως η Παραψυχολογία θα πρέπει να στραφούν σε θέματα γεννητικής…

Είναι αλήθεια πως δεν διαβάζουμε πάντα τα προηγούμενα post, και αυτό εν μέρει γίνεται διότι τρέχουμε να προλάβουμε ή/και συνθέτουμε το κείμενο το δικό μας – ως εκ τούτου, ναι και στις ηλεκτρονικές συζητήσεις γίνεται εμφανές η εγωκεντρικότητα του ανθρώπου… αλλά υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις!

Παναγιώτη ήμουν βέβαιος πως θα έρθεις στην κουβέντα :)

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Dimitris Marantidis
και παρόλα αυτά Ανδρεα μας έκανες μάθημα αρχαίου ελληνικού μυστικισμού.Λοιπον..η αποψη μου ειναι οτι η δαιμονοκαταληψια αυτου του είδους κι οχι μεθεξη τρου θεού ,απόλλωνα η διονύσου ειναι σύμπτωμα ψυχολογικό με μια μικρή εξαίρεση που καποιος παει λιγο down γιατι ειναι ανευθυνος κι εκει στις πυλες της κολάσεως καβατζώνεται κάτι πάνω του..

Γιώργο εγώ νομίζω όλα ισχύουν.Ο Φρόιντ δεν ισχυρίστηκε ποτέ πως μια διαταραχή ψυχολογική δεν μπορεί να γίνει κι οργανκή.Ας υποθέσουμε πως κάποιος έχει μια διαταραχή ψυχική.Σίγουρα θα εκφραστεί με κάποιο τρόπο και οργανικά.Αν πάρουμε το άλλο... σενάριο δλδ της αστρική τρύπας πάλι μεταφέρεται με κάποιο τρόπο στο φυσικό επίπεδο αναπόφευκτα, εδώ μεταφέρονται άλλα πράγματα αυτό θα κολλήσει;
Το ότι διαχωρίζουμε σωμα και και ψυχή ποτέ δεν το κατάλαβα.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Konstantinos Theodosopoulos
Απλα γιατι και χωρις δογματα,ολοι λιγο πολυ δογματιζουμε.Απο την στιγμη που πιστευω=δοκω κατι αλλο,τοτε αυτοματα δογματιζω.Ασχετα αν το πιστευω μονο εγω η αλλοι 100.000 μαζι με εμενα.Για μενα ως Χριστιανου τα πραγματα ειναι απλα συμφωνα με ...την πιστη=δογμα=οτι θελετε το αποκαλειτε.Απο κει και περα υπαρχουν περιπτωσεις-και οχι λιγες θα ελεγα-οπου το προσωπο πασχει απο συμπτωματα που μοιαζουν με δαιμονοκαταληψια,αλλα στην ουσια δεν ειναι κατι τετοιο και χρειαζονται ιατρικη βοηθεια.Αρκει να μπορουμε να διακρινουμε τα πραγματα."Πασων των αρετων μειζων δε,διακρισις.."οπως ελεγε ο Μ.Βασιλειος

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από facebook

Ανδρέας Δημητρέλης Πιστεύετε ότι το ''περί της ιερής νόσου'' του Ιπποκράτη θα μπορούσε να μας διαφωτίσει πάνω στο θέμα;
http://www.afipnisis.gr/agora/viewtopic.php?f=34&t=225

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Δημήτρη, δεν μιλάω για διαχωρισμό, αλλά για το σημείο ένωσης! Το θέμα ξεφεύγει βέβαια σε ακόμη μεγαλύτερες συζητήσεις. Για παράδειγμα, τι είναι η συνείδηση, όταν αποτελούμαστε από εκατομμύρια κύτταρα. Πως γίνεται όλο αυτό να δημιουργεί μια ...κοινή βούληση, ένα Εγώ. Μήπως κάπου ανάμεσα στις συνδέσεις και την επικοινωνία των κυττάρων, μπορεί να επέμβει κάτι-από-εκεί-έξω;
Νομίζω πως εδώ θα ήταν ωφέλιμο αν είχαμε ένα βιολόγο να μας καταθέσει τις γνώσεις του.

Πολύ πιθανόν Ανδρέα. Κάτι αντίστοιχο έχει γράψει και ο Παράκελσος, όπως είμαι σίγουρος θα έχουν κάνει και πολλοί άλλοι…

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Pantognost Knowitall
Γιώργο καθώς έγραφα ήμουν σίγουρος ότι το θέμα το σκέφτηκες πριν το αρχίσεις. Είμαι χαρούμενος που δεν διαψεύστηκα.
Δεν είμαι βιολόγος, αλλά έχοντας μελετήσει λίγο την φυσική φιλοσοφία μόνο μια ερώτηση θα με προβλημάτιζε.

Που θέτεις το όριο... μεταξύ του εκεί έξω και του εντός? Πέρα από τις κοινές προσλαμβάνουσες παραστάσεις διαφόρων παραδόσεων, στις οποίες αντίστοιχα ο καθένας μας μπορεί να δηλώσει (αν)αρμόδιος, τι θα μπορούσε σήμερα να ονομαστεί διαχωρισμός μεταξύ του μέσα μας και του έξω μας.
Νομίζω ότι εκεί είναι και η ουσία της παθογένειας που προκαλεί τους δαιμονισμούς.

Υ.Γ.: Για την ανάδειξη του εγώ μέσα από ένα πολύπλοκο σύστημα σου προτείνω το βιβλίο το Εγώ της Νόησης. Τα δοκίμια του ήταν πολύ διαφωτιστικά για μένα.

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Αλίμονο Παναγιώτη, δεν γνωρίζω! Βλέπεις, για το τι είναι ο άνθρωπος έχουμε μια ιδέα. Για το τι είναι όμως τα πλάσματα εκεί έξω, όχι (προς χάριν την συζήτησης ας δεχτούμε πως δεν είμαστε μόνοι). Αν γνωρίζαμε κάποια πράγματα για την «βιολογία» τους θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερους τρόπους επαφής. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες θεωρίες, αλλά νιώθω πως είναι εξαιρετικά αδύναμες ακόμη!
Πραγματικά χρειαζόμαστε έναν astral exobiologist!!

Anonymous said...

το είδα χθες το βράδυ...πολύ χειρότερο των προσδοκιών μου και πολύ κατώτερο του κλασικού εξορκιστή

Anonymous said...

κ Ιωαννίδη σας έχει τύχει ποτέ στο παρελθόν ως ψυχολόγος/ερευνητής να συναντήσετε περιστατικό,όπου ο ασθενής να ισχυρίζεται ότι είναι δαιμόνισμένος? και αν ναι ποια ήταν τα συμπεράσματά σας?
Αν όχι,έχετε ακούσει για παρόμοια περιστατικά στην Ελλάδα?
Πάντως η σύγχρονη ψυχιατρική-απ' ότι έχω διαβάσει-αυτά τα θεωρεί βαριές περιπτώσεις σχιζοφρένειας κ διαταραχές της προσωπικότητας.

Η ταινία ήταν αρκετά πρόχειρη,ειδικά το τέλος ,όπου υπάρχει συνωμοσία μιας σατανικής κοινότητας εναντίον του ατόμου κ οι καλοί αποδεικνύονται κακοί,το έχουμε ξαναδεί σε ένα επεισόδιο στα x-files(δε θυμάμαι πως λέγεται νομίζω 3ος-4ος κύκλος) αλλά κ στα πιο πρόσφατα supernatural και wicker man..

Και μια τελευταία παρατήρηση :όταν γυρίζει ο "εξορκιστής" στο σπίτι στα τελευταία λεπτά κ βλέπει στους τοίχους όλα αυτά τα σατανικά σύμβολα: παρατήρησα ότι υπάρχει μέσα στ' άλλα κ το Α της αναρχίας ή με ξεγέλασαν τα μάτια μού?(εδώ περνάει κάποιο πολιτικό μήνυμα ο σκηνοθέτης,περί σατανικής αριστεράς? ;-)
Τα άλλα σύμβολα(πλην της πεντάλφας) είναι όντως σατανιστικά?
Εν τέλει πολύ κακό για το τίποτα θα μπορούσε να είναι κ τηλεοπτικό επεισόδιο από κάποια γνωστή σειρά τρόμου...

Μιχάλης Β

Γιώργος Ιωαννίδης said...

Ναι ασφαλώς! Έχω συναντήσει άτομα που ισχυρίζονταν διάφορα... από το ότι έχουν δαιμονιστεί από πνεύματα του Νεκρονομικόν, μέχρι και από οντότητες της Χριστιανικής κοσμολογίας. Σ' όλες τις περιπτώσεις (τουλάχιστον σ' αυτές που έχω συναντήσει από κοντά) ο ψυχολογικός παράγοντας ήταν το μοναδικό αίτιο της συμπεριφοράς τους.

Την ταινία δεν την έχω δει ακόμη δυστυχώς... είναι στην λίστα μου ασφαλώς, όπως και πολλές ακόμη :)

Anonymous said...

Ευτυχώς να λες...
Άσε δε χάνεις κ τίποτα,εκτός κ αν είσαι φαν του είδους.
Εγώ έχω απογοητευτεί με τις καινούριες ταινίες γενικά.
Η τελευταία καλή "τρόμου" που είδα ήταν ο Αντίχριστος του μεγιστου Τρίερ.
Ακόμα με συγκίνησαν τα REC1,2-γιατί πέρα από τον ατόφιο τρόμο που έβγαζαν-μου φάνηκε πρωτότυπη κ η προσέγγιση του όλου θέματος.
Έδωσε κάτι καινούριο στο είδος.
Κατέβασα κ το "Lake Mungo" που είχες προτείνει!
Αρχίζω να μην πιστεύω πάντως σε αυτό το είδος ταινιών,με αυτά που βλέπω.

Μιχάλης Β

Post a Comment

Αγαπητέ επισκέπτη, άφησε εδώ το μήνυμα σου, μα να θυμάσαι, σχόλια που δεν αρμόζουν στο ημερολόγιο θα αφεθούν στην λήθη του κυβερνοχώρου!

Copyright 2009 | Based on a FoolBlogger's template, designed by Ophelia Nicholson.
The initial design was modified by Nikolaos Koumartzis for meta-δίκτυο and Hellenic Society of Metaphysics.