tag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post5278610316738535800..comments2022-03-24T07:02:58.966+02:00Comments on Αποφένεια: H Μυστική Σημασία του Δρακοκτόνου ΑγίουΝικόλαος Κουμαρτζήςhttp://www.blogger.com/profile/02319023659085390599noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-57836668391320776862011-05-03T17:34:26.676+03:002011-05-03T17:34:26.676+03:00Σχετικά με τον Περσέα/ Βελλεροφόντη/ Γεώργιο (<...Σχετικά με τον Περσέα/ Βελλεροφόντη/ Γεώργιο (<=>Γόργειο, της Γοργούς) και το Δράκο/Φίδι έχω κάνει και εγώ μία άλλη προσέγγιση εδώ: http://hellanion.blogspot.com/2011/01/blog-post_27.html <br /><br />Το κλειδί ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ της παράστασης του Γεωργίου με το Λευκό Άλογο (Πήγασο) και τον Δράκο βρίσκεται σε αυτή την εικόνα: http://2.bp.blogspot.com/_CngnRsigUHE/TUDM4D1lZVI/AAAAAAAAAqs/kcytj33DAvg/s1600/AIXODOC.jpg <br /><br />Αυτός που μπαίνει στον Δράκο μετά βγαίνει απο αυτόν ως Ιάσων. Και βγαίνει στο Δέντρο της Ζωής στον Κήπο των Εσπερίδων (Παράδεισο) για να λάβει το Χρυσόμαλλο Δέρας, Λεοντή (...Ηλιο-Ντη) και να την ενδυθεί.Λευτέρης-Ίκαρος Παλιγγίνηςhttps://www.blogger.com/profile/06003336958574317323noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-34490780659081468282010-04-24T23:02:50.929+03:002010-04-24T23:02:50.929+03:00Σχόλιο από το Facebook
Konstantinos Mavraganis
Ο Δ...Σχόλιο από το Facebook<br />Konstantinos Mavraganis<br />Ο Δημήτριος στην συντριπτική πλειοψηφία των απεικονίσεών του απεικονίζεται να μάχεται τον Λυαίο, οι εικόνες με το δράκο έχουν γίνει μάλλον είτε λόγω σύγχυσης με τον Γεώργιο ειτε παραλληλισμού, καθώς είναι παρεμφερείς άγιοι (στρατιωτικοί/ πολεμιστές και οι 2) .<br />Γιώργο, πολύ ενδιαφέρον το κείμενο- στο συμβολισμό του δράκου θα προσέθετα την ιδιότητα του όφεως ως "φορέα γνώσης" , τόσο στην χριστιανική παράδοση όσο και σε προγενέστερες (αρχαιοελληνική- η οφιολατρεία συνδέεται με την λατρεία της Αθηνάς, Θεάς της Σοφίας άλλωστε- κινεζική κλπ)Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-86547398911792201722010-04-24T13:11:23.818+03:002010-04-24T13:11:23.818+03:00Σχόλιο από το Facebook
Philip Aivazis
Στην ανάλυσ...Σχόλιο από το Facebook<br />Philip Aivazis <br />Στην ανάλυση του Γιώργου είναι άλλο πράγμα η συμβολική εικόνα (που υπάρχει με παραλλαγές σε πολλές θρησκείες και παραδόσεις και δεν είναι αποκλειστικότητα του ορθόδοξου Χριστιανισμού) και άλλο η θεολογία με την οποία συνδέεται. Για τους πιστούς ο Αγ.Γεώργιος είναι ένα ιστορικό πρόσωπο που μαρτύρησε για την πίστη του και αυτή του η απεικόνιση συμβολίζει την αντοχή του Χριστιανισμού στις αντιξοότητες. Αλλά η εικόνα αυτή για κάποιον μη πιστό θα μπορούσε να έχει μια σημασία που δεν χρειάζεται να δικαιώνει ή να στηρίζει το χριστιανικό δόγμα, αλλά να αντλεί την εγκυρότητά της ακόμα κι από τη συμφωνία της με παγανιστικά ή αιρετικά μοτίβα. Πρόκειται για τη μυθική αντί για τη θεολογική διάσταση του συμβόλου...Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-20693599471728839342010-04-24T13:11:10.172+03:002010-04-24T13:11:10.172+03:00Εξίσου δρακοκτόνος είναι ο Άγιος Θεώδορος. ο Άγιος...Εξίσου δρακοκτόνος είναι ο Άγιος Θεώδορος. ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο να πατά τον ειδωλολάτρη Λυαίο.<br />Νομίζω πως η επανάληψη του μοτίβου στην λαϊκή συνείδηση σχετίζετε με την δυναμική που προσδίδει η συγκεκριμένη πράξη. Απλά κάθε εποχή μπορεί να προσδώσει επιπλέον σημασίες…Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-27929070812392790132010-04-24T13:10:58.889+03:002010-04-24T13:10:58.889+03:00Σχόλιο από το Facebook
Anastasia Tsiotska
Μου κάνε...Σχόλιο από το Facebook<br />Anastasia Tsiotska<br />Μου κάνει εντύπωση που ο συγκεκριμένος συμβολισμός επαναλαμβάνεται με την απεικόνιση δύο αγίων, να γίνεται για να ενισχυθεί η σημασία του ή είναι τυχαίο; το ενδιαφέρον μου για τον άγιο Δημήτριο οφείλεται στο γεγονός ότι έχω γεννηθεί ανήμερα της γιορτής του και, αν δεν σε έχω κουράσει ήδη, να αναφέρω πως οι δυο τους όπως και ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ήταν και είναι οι (μόνοι) αγαπημένοι μου άγιοι, γιατί μου βγάζουν κάτι το παλικαρίσιο και αγνό ταυτόχρονα, θέτοντάς το πολύ απλά και πρόχειρα.Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-86037375643746218622010-04-24T12:54:51.663+03:002010-04-24T12:54:51.663+03:00Δεν έχω μελετήσει την ζωή του συγκεκριμένου Αγίου,...Δεν έχω μελετήσει την ζωή του συγκεκριμένου Αγίου, όπως και το πώς ακριβώς παρουσιάζεται το μοτίβο της δρακοκτονίας στους θρύλους που τον πλαισιώνουν, αλλά μάλλον ναι!Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-34120939653681284692010-04-24T12:54:33.787+03:002010-04-24T12:54:33.787+03:00Από σχόλιο στο Facebook
Anastasia Tsiotska
Καλησπέ...Από σχόλιο στο Facebook<br />Anastasia Tsiotska<br />Καλησπέρα. Αν δεν κάνω λάθος ως δρακοκτόνος απεικονίζεται και ο Άγιος Δημήτριος... Ο συμβολισμός είναι ο ίδιος;Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-54186667015874642422010-04-24T12:54:11.741+03:002010-04-24T12:54:11.741+03:00Μην συγχέεις την συμβολική σημασία του θρύλου με τ...Μην συγχέεις την συμβολική σημασία του θρύλου με τις πράξεις του ιστορικού προσώπου! Στην παράδοση του Δρακοκτόνου Άγιου βλέπουμε απλά την συνέχεια ενός αρχαίου μοτίβου.<br />Όσο για την πίστη (= εμπιστοσύνη), ίσως ένας Άγιος (μύστης, σοφός κτλ) μπορεί να αντιλαμβάνεται κάτι που η απόδειξη του να μην συμβαδίζει με τους συνήθης τρόπους. Μπορεί δλδ ο Θεός να μην έχει βάρος, ύψος και ουσία, αλλά παρόλ’ αυτά να γίνεται αντιληπτός δια μέσου υπερβατικών καταστάσεων. Βέβαια, και αυτό είναι συζητήσιμο…Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-34996662019575116142010-04-24T12:53:51.565+03:002010-04-24T12:53:51.565+03:00Από σχόλιο στο Facebook
Ved Buens Ende
Όταν πιστευ...Από σχόλιο στο Facebook<br />Ved Buens Ende<br />Όταν πιστευουμε κατι χωρις αποδειξεις, μιλαμε για τυφλη πιστη. Πως γινεται λοιπον ενας ηρωας του χριστιανισμου να συμβολιζει την καθαρη οραση και την κατανοηση των πραγματων χωρις αυταπατες οταν η αντιληψη του για τον Κοσμο βασιζεται σε καποιο θεο (πνευματικη αυταπατη) και όχι στον εαυτο του?Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-71447555204110660772010-04-23T23:19:28.396+03:002010-04-23T23:19:28.396+03:00Εξαιρετικό κείμενο.Εξαιρετικό κείμενο.Ploutwnioshttps://www.blogger.com/profile/04502345033729990821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8012726583049353613.post-20464532309821922802010-04-23T20:45:09.210+03:002010-04-23T20:45:09.210+03:00Από σχόλιο στο Face Book
John Sdralis
Δυστυχώς, η ...Από σχόλιο στο Face Book<br />John Sdralis<br />Δυστυχώς, η απλοϊκή αντίληψη ότι ο δράκοντας συμβολίζει τον διάβολο κι ότι αυτή η εικόνα παριστάνει τη νίκη του Αγίου πάνω στις δυνάμεις του μεταφυσικού κακου, είναι τόσο βαθιά ριζωμένη στην ψυχολογία της πλειοψηφίας του κόσμου, που πραγματικά τέτοιες ερμηνείες μοιάζουν το λιγότερο ακαταλαβίστικες. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε άτομα μεγάλης ηλικίας, από 40 ετών ας πουμε, αλλά και σε νέα παιδιά που θα περίμενε κάποιος να είναι πιο δεκτικά στο Άλλο. Πάντως το κείμενό σας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και δείχνει πως αν προσπαθούσαμε να ερμηνεύσουμε ορισμένα περιστατικά που αφορούν θρησκευτικά πρόσωπα με έναν πιο συμβολικό τρόπο, ίσως να αποκομίζαμε πολλά περισσότερα οφέλη.Γιώργος Ιωαννίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16564180449415049423noreply@blogger.com